Tento e-shop využívá cookies a bez
jejich použití není schopen fungovat.
NOVÝ Eshop s autodíly otevíráme 3.2.2025_tel.777112375
U nás nabízíme bezplatné testování autobaterií. Na profesionálním digitálním testeru autobaterií a nabíjení s tiskárnou.Tester autobaterií a systémový analyzátor Argus AA500PWP, 12 V s tiskárnou.
Klikněte sem a domluvte si schůzku na test autobaterie ještě dnes !
Katalog AUTOBATERIE podle auta VARTA - autobaterie a výběr autobaterií podle obsahu motoru
Katalog AUTOBATERIE EXIDE - autobaterie podle typu auta, výběr autobaterií podle motorizace
Na této stránce pripravujeme novinky autobaterií,od 6.12.2018 naleznete odkazy na tzv. konfigurátory výrobců autobatere podle typu vozidla. Jedná se většinou o katalogy autobaterií, ve kterých jednoduše vyhledáte přesně na vaše vozidlo autobaterii.Katalog autobaterii vám zobrazí baterie, které jsou vhodně a pasují do vašeho vozu/motocyklu a kterou u nás můžete následně zakoupit. Konfigurátory se vždy otevřou v novém okně.Jak vybrat autobaterii? náš nový eshop www.autodilyweb.cz
Autobaterie řady Varta BLUE dynamic patří mezi nejprodávanější náhradí baterie. Zaujmou výborným poměrem ceny a výkonu, kdy za příznivou cenu nabízí výborné hodnoty kapacity, startovacího proudu a také delší životnosti díky technologii PowerFrame. Autobaterie Blue Dynamic můžeme doporučit i do vozidel se zvýšenou elektrickou výbavou.Výhody autobaterií Blue dynamic, vhodná pro vozidla všech tříd, nabízí polehlivý výkon i kapacitu, jedná se o nejprodávanější produkt na trhu, díky konstrukční technologii PowerFrame nabízí prodlouženou životnost.
Nová autobaterie EXIDE Premium Carbon Boost se dobíjí až 1,5krát rychleji, díky technologii unikátních uhlíkových aditiv. Přispívájí k lepší akceptaci nabíjení a výraznému snížení času potřebného k dobíjení autobaterie. Odolává extrémním teplotám, zvládá intezivní městký provoz.
Technologie Exide Carbon Boost:o 30% vyšší startovací výkon, až 1,5krát rychlejší dobíjení, ideální pro vozy s vysokou úrovní výbavy, ideální pro extrémní klimatické podmínky a intenzivní městský provoz, zhmotněné zkušenosti dodávek pro prvovýrobu, autobaterie splňuje požadavky originálního náhradního dílu, široký sortiment pro cca 90% vozového parku.
Efekt technologie Carbon Boost:Uhlíková aditiva s velkým povrchem zajišťují v baterii prvotřídní vodivost, co rozpouští sulfát nahromaděný provozem baterie mnohem rychleji. Rychlé dobíjení je obzvláště důležité, protože významně snižuje riziko selhání baterie.
Vhodné pro automobily : Výkonné naftové a benzínové motory, Mimořádnou elektrovýbavu a doplňky vozidel (originální z výroby nebo dodatečně nainstalované), Provoz za extrémního tepla nebo zimy, Každodenní jízda nebo intenzivní jízda v městském provozu.
Jak vybrat správnou autobaterii do svého automobilu ?
Zkontrolujte příručku k vašemu vozu. Výrobce uvádí, jaké parametry má startovací baterie mít. Minimální kapacitu, startovací proud, rozměry a pólování (pravá nebo levá). Pokud koupíte startovací baterii s lepšími parametry, než udává výrobce (kapacita, vyšší startovací prud), v zásadě je vše v pořádku, ba naopak, například v zimě, kdy autobaterie trpí nejvíce, získáváme rezervu jak v kapacitě, tak startovacím proudu.
Zjištění parametrů z původní baterie
Pokud voltmetr ukazuje hodnotu mezi 12,58 a 12,66 volty, je autobaterie plně nabitá a v pořádku.
U bezúdržbových autobaterií může být napětí trošku vyšší – 12,70V – 12,80V
Pokud se jedná o bezúdržbovou autobaterii, je to její normální „nabité“ napětí. U klasického akumulátoru se může jednat jen o zvýšené povrchové napětí akumulátoru po nějaké delší jízdě a nebo po odpojení od nabíječky. Zapněte třeba světla na dvacet sekund, napětí by poté mělo poklesnout na normální hodnotu.11,5V – 12,5V.
Autobaterie je vybitá a je nutné ji co nejrychleji začít dobíjet. Autobaterie se dobíjí proudem o hodnotě jedné desetiny hodnoty její kapacity. Takže 44Ah proudem 4,4A přibližně deset hodin. Zvýšením hodnoty dobíjecího proudu dochází k poškozování olověných desek akumulátoru. Krátkodobě, nebo občas je to akceptovatelné, ale pokud budete takto zrychleně dobít často, akumulátor vám nevydrží.
Při napětí 10,5V – 11,5V napětí je už akumulátor velmi vybitý. K nabíjení takového akumulátoru nemusí stačit levné nabíječky a je potřeba jej dobít co nejdříve. Autobaterie při tomto napětí degraduje.
Napětí pod 10,5V znamená že je akumulátor možná zničený. Při nízkém napětí dochází k sulfataci článků a akumulátor se ničí. Pokud byla baterie v tomto stavu déle, nenabijete ji už na původní kapacitu ani napětí asi.. Autobaterie s nulovým napětím je pravděpodobně zkratovaná. Autobaterii vyměňte za novou.
Autobaterie s napětím vyšším než 13V je vyvařená. Přebíjením (nabíjením vysokým napětím, nebo proudem) došlo ke ztrátě vody a změně koncentrace kyseliny sírové v elektrolytu. Hladina elektrolytu v akumulátoru už bude pravděpodobně velmi nízká a olověné desky obnažené a zničené. Autobaterii vyměňte za novou.
Ůdržba bezůdržbové autobaterie
Bezúdržbová autobaterie má velmi podobnou konstrukci jako normální údržbová autobaterie. Má jen lepší ventily, které mohou být překryté samolepicím štítkem, nebo třeba společně uzavřené plastovým víkem.
Obyčejný akumulátor každý rok před Zimou kontrolujeme a doléváme destilovanou vodou, abychom nahradili úbytek elektrolytu vzniklý odpařením části vody. Ventily u bezúdržbových autobaterií by tedy měly odpařování vody z elektrolytu nějak vyřešit protože při poklesu hladiny elektrolytu v článcích akumulátoru a odhalení olověných desek dochází velmi rychle k poškození desek a degradaci akumulátoru. Životnost autobaterie je na stavu elektrolytu závislá.
Takto vypadá stav elektrolytu v bezúdržbovém akumulátoru Banner PowerBull, pokud je autobaterie několik let provozována bez jakékoli údržby. Olověné desky jsou ve třech článcích naprosto zborcené a zkratované. Hladina elektrolytu není vůbec pozorovatelná, bude někde v půlce požadované výšky.
Je fakt, že tento akumulátor je již 8 let starý. Ale stav elektrolytu a článků není určitě dílem několika posledních měsíců. Elektrolyt neměl dostatečnou hladinu spíše několik posledních let.
V případě, že jsou ventily překryté plastovým víkem, museli byste toto víko odstranit a ventily odkrýt. To může být proveditelné u některých typů akumulátorů, ale nemusí to jít všude.